socialmedia

Marketing w mediach społecznościowych przeżywa prawdziwy boom

Marketing w mediach społecznościowych przeżywa prawdziwy boom. Agencje interaktywne bacznie monitorują rynek takich mediów. Jeśli firmy nie ma w sieci to znaczy, że nie istnieje. Marketing społecznościowy jest wiarygodny, ma dobry przekaz, a jego największym atutem jest wiarygodność. Dzięki Facebookowi, Twitterowi czy YouTube wiarygodność przekazu jest wysoka, a kontakty z klientami firmy są coraz lepsze.

 

Upowszechnianie treści oraz promowanie marek i produktów są najważniejsze. Blogi, videoblogi, fora dyskusyjne i serwisy pomagają klientom zaistnieć w sieci wirtualnej, czyli w internecie. Media społecznościowe wspaniale promują różne osoby w świecie marketingu, oddając palmę pierwszeństwa konsumentom. To właśnie klienci postrzegani są jako osoby najważniejsze.

 

Jak firmy przyciągają klientów?

Firmy oferują konsumentom coraz więcej: organizują konkursy, dodają aplikacje wizerunkowe, podtrzymują relacje. Dzięki mediom internetowym następuje bezpośrednia interakcja i wymiana zawsze aktualnych informacji. Media społecznościowe kreują transparentny świat bez tajemnic oraz zagadek. Wiele osób dąży do uzyskania informacji oraz „odarcia nieznanego z wszelkich tajemnic”. Udaje się to idealnie dzięki blogom oraz forom internetowym. Kiedyś tradycyjne media kierowały swoją ofertę do wąskiego grona odbiorców. Natomiast dzisiaj grono odbiorców jest bardzo szerokie, a świat – dzięki internetowi – stał się globalną wioską. Homo Faber XXI wieku, czyli człowiek pracujący XXI wieku, jest nowoczesną jednostką ludzką, która podąża za tropem różnych nowinek technicznych. Klientów przyciągają firmy innowacyjne, stosujące nowości oraz wprowadzające liczne promocje oraz nowinki często, tak, aby klienci byli zafrapowani, zaintrygowani i wiedzieli, że to oni są najważniejsi, a oferta do nich kierowana jest szyta na miarę.W tego typu działaniach marketingowych skutecznie pomagają serwisy takie jak BuyFans, gdzie można „kupić” zaangażowanie użytkowników Facebook’a.

 

Wszelkie atrakcje dla klientów, sprawiają, że ludzie nie opuszczą firmy i będą bacznie obserwować wszelkie akcje promocyjne adresowane do klientów, biorąc w nich udział oraz liczą na wygraną. Promocje, akcje promocyjne oraz konkursy można spokojnie ogłaszać w mediach społecznościowych, dbając o klientów oraz starając się poprzez konkursy promować firmę i mnożąc dochody. Przyzwyczajenie klientów do regularnie organizowanych konkursów oznacza, że firma jest w stanie przyciągnąć szerokie grono bardzo wiernych klientów i zbudować własną renomę, prestiż, zyskując bardzo wysokie dochody.